Weer een leerzame week in Paleis.

Auteur: Ines

Beste lezers,


Welkom bij mijn verslag over deze week in het 6e leerjaar op Paleis!

Goed, maandagochtend begonnen we met een vervolgverhaal van taal. We hadden vorige week een verhaal gehoord en nu moesten we daar zelf een vervolg op schrijven. We werden per 2 opgesteld. Na de middag hadden we een toets van Frans, vocabulaire unité 25.

Als laatste hadden we ook nog tutorlezen. Dat houdt in dat we met kinderen van het 3e leerjaar samen gaan lezen om hun leesniveau een beetje omhoog te helpen. Dat was wel leuk want we kregen nieuwe partners.

Dinsdag nadat we wiskunde hadden gedaan gingen we turnen met stagiaires van de PXL hogeschool uit Hasselt. Tijdens de turnles deden we wat snelle voetbewegingen, bv. over een stok springen en wat oefeningen doen in hoepels. In de namiddag hadden we met het andere zesde van klas geruild. Wij gingen met kurken en stokjes een archeopteryx bouwen, en de anderen gingen aan de slag met een zelf programmeerbare robot, de Ozobot.

Woensdag was het pedagogische studiedag, dus wij hadden vrij maar de juffen en meesters moesten wel gewoon naar school.

Donderdag in de voormiddag hadden we 2u Frans na elkaar. 2u Frans na elkaar? → Onze klas werd opgedeeld in 2 groepen, de ene helft ging werken rond een project voor moederdag en de andere helft maakte een toets van Frans. Daarna wisselden we.

In de namiddag maakten we onze archeopteryx af.

Tenslotte hebben we nog vrijdag, normaal gezien moesten we vrijdag op stap met de fiets naar C-mine in Genk, maar omdat het slecht weer was konden we niet gaan en werd het uitgesteld tot juni. In de namiddag hadden we ook nog knutselen in verband met moederdag.

Wat we hebben geknutseld ga ik natuurlijk niet zeggen want dan zou ik het verraden voor de moeders die dit verslag lezen. 😁


Wel, dit was mijn verslag.

Hopelijk hebben jullie ervan genoten.

Het was weer een leerzame week in Paleis.


Brajić Ines